Aasian muotimarkkinat ja mahdollisuudet suomalaisille yrityksille

Alue

Japani, Korea, Kiina

Toimiala

Muoti

Teetimme syksyn 2015 aikana selvitykset Aasian muotimarkkinoista. Markkinaselvitykset tarjoavat tietoa markkinoiden trendeistä ja liiketoimintamahdollisuuksista suomalaisille yrityksille. Valikoidut markkinat ovat Japani, Etelä-Korea ja Kiina:

Kiinan muotitrendit ja mahdollisuudet suomalaisille yrityksille

Kiinasta odotetaan mailman suurinta muotimarkkinaa vuoteen 2018 mennessä. Laaja markkinakatsauksemme Kiinan muoti- ja lifestyle-markkinoista avaa kiinnostavimmat trendit ja mahdollisuudet suomalaisille yrityksille. 
 
Kiina tarjoaa lähes loputtomasti mahdollisuuksia. Kova kilpailu paikallisten ja muiden ulkomaisten toimijoiden kesken sekä erilainen kulttuuri tekevät kuitenkin erikoistumisesta välttämättömän menestystekijän. Myös onnistunut markkinointi on Kiinassa erittäin tärkeää.
 

Tavarataloista erikoismyymälöihin

Tavarataloilla on yhä vahva asema Kiinan vähittäismyynnissä. Uusia myyntikanavia syntyy kuitenkin kiihtyvällä vauhdilla: useita eri tuotemerkkejä edustavien myymälöiden (multi brand boutiques) määrän ennustetaan nousevan viiteen tuhanteen nykyisestä yhdeksästä sadasta vuoteen 2020 menessä. Suurimmissa kaupungeissa sijaitsevat näyttelytilat puolestaan tarjoavat mahdollisuuden esitellä osaamista ja verkottua alan toimijoiden kanssa. Hyvä tapa saada jalansijaa Kiinan markkinoilla on myös osallistuminen lukuisiin alan näyttely- ja edustustilaisuuksiin. Lisäksi oman liikkeen perustaminen esimerkiksi tavaratalon yhteyteen on helpottunut.
 

Verkkoliiketoiminta, markkinointi ja PR välttämätöntä Kiinassa

Kiinalaiset ovat maailman ahkerimpia digitaalisten sisältöjen kuluttajia. Vähittäiskaupan verkkoliiketoiminnassa Kiina on mailman suurin markkina 458 miljardin (USD) vuotuisella myynnillä vuonna 2014. Verkko- ja mobiili ovat juuri nyt Kiinan nopeimmin kasvavat kanavat. Erikoismyymälät sekä näyttelytilat ja –tilaisuudet ovat lisänneet kilpailua digitaalissa kanavissa ja markkinoille aikovan onkin mietittävä markkinointitoimenpiteet huolella – kilpailu digitaalisista sisällöistä on erittäin kovaa.
 
Kiinassa kuluttajat ovat valmiita kokeilemaan uusia tuotteita, mutta ovat samalla herkkiä brändin mielikuvalle. Siksi oman markkinointiviestin ja brändin lokalisointi on Kiinassa tärkeä edellytys menestykselliselle kansainvälistymiselle. 

Suunnitteletko kansainvälistymistä Kiinaan?

Asiantuntijamme voivat auttaa selvittämään Kiinan liiketoimintamahdollisuudet sinun yrityksellesi. Tutustu Etelä-Korean muotimarkkinaraporttiimme ja ota meihin yhteyttä!
 
Jari Seilonen
Trade Commissioner
+358 29 469 5896
jari.seilonen@finpro.fi
LATAA KOKO MARKKINASELVITYS: KIINA
Sulje
Avaa

Voit ladata Kiinan muotimarkkinat ja liiketoimintamahdollisuudet suomalaisille yrityksille -selvityksen maksutta. 182-sivuinen dokumentti on englanniksi ja sisältää seuraavat kohdat.

- Executive Summary
- Geographics and Economy
- Apparel Market
- Distribution Channels
- Common Distribution Models
- E-commerce
- High Intensity Models
- Trade Shows
- Digital Marketing
- Branding
- Summary and Recommendations

 

 Täytä tietosi oheiseen lomakkeeseen, saat linkin markkinaselvitykseen sähköpostiisi.
 

Etelä-Korean muotitrendit ja mahdollisuudet suomalaisille yrityksille

Etelä-Korea on juuri nyt erittäin mielenkiintoinen markkina suomalaisille yrityksille. Markkina itsessään pitää sisällään useita liiketoimintamahdollisuuksia, lisäksi se toimii porttina Aasian markkinoille laajemminkin. Etelä-Korean muotimarkkinakatsauksemme avaa tärkeimmät kansainvälistymismahdollisuudet suomalaisille yrityksille.
 

Verkkokaupankäynti välttämätön menestystekijä

Etelä-Korea on yksi maailman johtavia markkinoita mitattaessa internetin ja älypuhelinten käyttöä suhteessa väkilukuun. Maan muotimarkkinan koko mobiililaitteiden kautta tapahtuneessa myynnissä ennustetaan saavuttavan 3 miljardia USD vuonna 2015. Kokonaisuudessaan verkkokaupankäynnin odotetaan saavuttavan 48,5 miljardia USD vuonna 2015 ja 65 miljardia USD vuoteen 2018 mennessä.
 
Verkkokaupankäynti houkuttelee matalahintaisissa tuotteissa Etelä-Koreassa kaiken ikäisiä kuluttajia. Yksi mielenkiintoisimmista kohderyhmistä suomalaisille yrityksille ovat 1-2 henkilön taloudet, joiden määrä on kasvanut maassa viime vuosina voimakkaasti. Kasvava kotitalouksien määrä on vilkastuttanut kaupankäyntiä asuinalueilla sekä internetissä.
 

Etelä-Korea – Pohjoismaisen elämäntyylin markkina

Etelä-Korealaiset arvostavat pohjoismaista elämäntapaa. Pohjoismaisuuteen liitettävä yksinkertainen, käytännöllinen ja kestävä muotoilu on haluttua Etelä-Koreassa. Markkinakatsauksessamme keskityimme liiketoimintamahdollisuuksiin suomalaisille yrityksille seuraavilla tuotealueilla: vaatteet, kengät, laukut, kellot ja kodin sisustus.
 

Vaatteet

Perinteisten naisten ja miesten vaatteiden kysyntä on Etelä-Koreassa laskussa. Samaan aikaan uudet tuotteet valtaavat tilaa markkinoilta. Suomalaisten yritysten kannalta mielenkiintoisimpiin uusin tuotealueisiin voidaan lukea hyvinvointiin liittyvät vaatteet, casual/katumuoti, ulkoiluvaatteet ja lastenvaatteet.
 

Kengät

Kenkien osuus koko Etelä-Korean muotimarkkinasta on kolmannes. Tämä avaa monia uusia mahdollisuuksia suomalaisille yrityksille samoilla tuotealueilla kuin vaatteissa.
 

Laukut

Laukut ovat erittäin kilpailut tuotealue Etelä-Koreassa. Katsauksemme mukaan houkuttelevin kohderyhmä suomalaisille tuotteille on nuoret kuluttajat.
 

Kellot

Markkinan koko kelloissa on Etelä-Koreassa 2,3 miljardia USD, verrattuna 12 miljardiin USD maailman laajuisesti. Maassa on vahva kysyntä ulkomaisille, erityisesti ylellisyystuotteille. Etelä-Korea onkin muuttunut viimeisten kymmenen vuoden aikana kellojen viejästä niiden maahantuojaksi.
 

Kodin sisustus

Etelä-Korea on juuri nyt houkutteleva markkina suomalaisille huonekalu-, sisustus- ja lifestyle-alan yrityksille. Kysyntä pohjoismaisille tuotteille on kasvanut tasaisesti ja saman trendin odotetaan jatkuvan myös tulevaisuudessa. Tämä avaa suomalaisille yrityksille uusia mahdollisuuksia kansainvälisen myynnin kasvattamiseen Korean markkinoilla. Lisää mahdollisuuksista näet lukemalla Etelä-Korea houkutteleva markkina suomalaisille huonekalu- sisustus- ja lifestyle-alan yrityksille.
 

Suunnitteletko kansainvälistymistä Etelä-Koreaan?

Asiantuntijamme voivat auttaa selvittämään etelä-Korean liiketoimintamahdollisuudet sinun yrityksellesi. Tutustu Etelä-Korean muotimarkkinaraporttiimme ja ota meihin yhteyttä!

Ms. Yoon-Mee Kim
Trade Commissioner
+821087862076
 

Tutustu myös muihin Export Finlandin tunnistamiin liiketoimintamahdollisuuksiin.

LATAA KOKO MARKKINASELVITYS: ETELÄ-KOREA
Sulje
Avaa

Voit ladata Etelä-Korean muotimarkkinat ja liiketoimintamahdollisuudet suomalaisille yrityksille -selvityksen maksutta. 52-sivuinen dokumentti on englanniksi ja sisältää seuraavat kohdat.

- Executive Summary
- Market overview
- Trend in Korea
- Distribution channel analysis
- Market segmentation
a. Clothing
b. Shoes / Bags / Watch
c. Home furnishing
- Conclusion and Recommendation

 

 Täytä tietosi oheiseen lomakkeeseen, saat linkin markkinaselvitykseen sähköpostiisi.
 

Japanin muotitrendit ja mahdollisuudet suomalaisille yrityksille
Sulje
Avaa
Japanin muotitrendit ja mahdollisuudet suomalaisille yrityksille
Japanin muotimarkkina tarjoaa mielenkiintoisia liiketoimintamahdollisuuksia suomalaisille yrityksille. Mahdollisuuksia on monia, isoista tuotantomääristä niche-tuotteisiin. Yhteistä kaikille tuotteille Japanissa on kuitenkin vaatimus korkeaan laatuun sekä toteutuksessa että materiaaleissa.
 
Naisten-, miesten- ja lastenvaatemarkkinat ovat Japanissa saman kokoisia. Yksittäisenä mielenkiintoisena kohderyhmänä suomalaisille yrityksille voidaan nimetä 40-70 vuotiaat.
 
Markkinaan liittyy kuitenkin erityislaatuisia piirteitä, jotka tulee huomioda markkinoille menoa suunniteltaessa. Näistä saat tarkempaa tietoa Japanin muotimarkkinan esitutkimuksestamme. Export Finlandin markkinaselvitys on hyvä katsaus Japanin markkinoihin suomalaisille kansainvälistymistä suunnitteleville yrityksille.
 
Tutustu Japanin muotimarkkinat -selvityksen yhteenvetoon tai lataa maksutta koko selvitys. Järjestämme 13.1.2016 tapahtuman, joissa pääset tutustumaan tarkemmin kaikkiin julkaisemiimme markkinaselvityksiin ja markkinoihin liittyyviin liiketoimintamahdollisuuksiin. Voit jo nyt ilmoittautua tapahtuman postituslistalle.
 

Suunnitteletko kansainvälistymistä Japaniin?

Asiantuntijamme voivat auttaa selvittämään Japanin liiketoimintamahdollisuudet sinun yrityksellesi. Tutustu Japanin muotimarkkinaraporttiimme ja ota meihin yhteyttä!
 
Masahiro Kimura
Senior Advisor
masahiro.kimura@finpro.fi
+358 294 695 796
Lataa koko markkinaselvitys: Japani
Sulje
Avaa

Voit ladata Japanin muotimarkkinat ja liiketoimintamahdollisuudet suomalaisille yrityksille -selvityksen maksutta. 90-sivuinen dokumentti on englanniksi ja sisältää seuraavat kohdat.

1. Executive Summary
 
2. Japanese Fashion Market
A) Characteristics of Japanese Fashion Market (Overview) 
B) Latest trends- Reports from JFW-IFF (July 22 – 24)
C) Market size
D) Trends in each market segment
E) Successful cases in each market segment
F) Market of Import Brands
G) Distribution channels
H) Online shops
 
3. Legislation and Regulations
A) Regulations and Requirements at the time of import
B) Regulations and Requirements at the time of sale
C) Laws and Regulations relating to online shops
 
4. Market Entry Strategy and opportunities (Recommendations to Finish companies)
 
5. Useful information
A) List of relevant business organizations
B) List of Trade Fairs and Exhibitions
 
Täytä tietosi oheiseen lomakkeeseen, saat linkin markkinaselvitykseen sähköpostiisi.
 

Yhteenvedot Aasian muotimarkkinoista

Yhteenveto: Kiinan muotimarkkinat ja liiketoimintamahdollisuudet suomalaisille yrityksille


Export Finland Fashion Studies China Summary
from Finpro

Yhteenveto: Etelä-Korean muotimarkkinat ja liiketoimintamahdollisuudet suomalaisille yrityksille


Fashion Trends and Business Opportunities in South Korea - Summary
from Finpro

Yhteenveto: Japanin muotimarkkinat ja liiketoimintamahdollisuudet suomalaisille yrityksille


Export finland-asia-fashion-studies-summary
from Finpro